BerUbahlah,Jadi Lebih Baik-Allah sayangkan Kita

Sakit perjalanan hidup didunia bukan terperi,kerana Allah itu Maha Adil,Dia yang menciptakan kita,memberi rezeki dan menggerakkan hati kita,Bersabarlah wahai hati yang tertipu dengan Duniawi,Kembalilah mengingatiNya...InsyaAllah,pasti ada jalannya.

"Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya Ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam; dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Ia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah ia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya). Demikianlah Allah menimpakan azab kepada orang-orang yang tidak beriman."
Al-An'aam , 125

Lihatlah diri kita, ada dikalangan kita sudah berhijrah mendapat hidayah Allah yang sangat berharga itu, ada yang masih didalam kegelapan oleh tindakan mereka sendiri. Bagaimana kita dengan Allah?, apakah hubungan kita dengan Allah?, semoga kita semua mendapat tempat disisi Allah dan tergolong dalam golongan Hambanya yang mendapat hidayah dan petunjukNya. Sentiasa berada dalam jalan redhaNya.

Comments

Popular Posts