mCam2 berLaKu dI M'SiA

KEJAHILAN MEMAHAMI PERUNDANGAN MENYEBABKAN RAMAI ORANG MELAYU MAHU ISA DIMANSUHKAN: Relevankah tindakan mereka merusuh di jalanan Kuala Lumpur kerana mahu ISA dimansuhkan? Amat jelas mereka diperalatkan oleh pemimpin parti pembangkang yang mempunyai agenda tersendiri, terutama sesiapa yang menyokong perjuangan Parti Komunis Malaya (PKM). Amat sedih sekali apabila remaja bangsa Melayu turut berdemontrasi dengan berkelakuan paling biadap, dan mereka tidak sedar bahawa mereka dijadikan sebagai senjata komunis yang mahu ideologi parti itu dihidupkan kembali di Malaysia.

Paling mendukacitakan ialah remaja yang terbabit terlupa selama ini. Sejak dari dalam perut ibu, mereka dijaga oleh kerajaan yang memerintah pada hari ini dalam seluruh bidang kebajikan, termasuk persekolahan. Di sini amat jelas ideologi komunis telah digunakan oleh pemimpin parti pembangkang untuk menggugat kuasa kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak. Suntikan ideologi komunis yang tidak disedari mereka yang terbabit dalam demontrasi itu tidak sepatutnya berlaku jika pemimpin parti pembangkang mempunyai rasa taat setia kepada negara ini. Kerana tidak ada rasa taat dan jauh sekali kesetiaan kepada negara, maka, pemimpin pembangkang sanggup mengunakan ideologi komunis dalam menggugat keamanan negara seperti apa yang pernah dilakukan PKM ketika Zaman Darurat dahulu.

Keadaan tersebut kini mahu dibangkitkan semula dengan mendalangi demontrasi seperti mendesak Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dihapuskan. Peranan yang dimainkan oleh parti pembangkang, seperti DAP sebelum ini dengan mencetuskan HARTAL di Pulau Pinang dan peristiwa berdarah 13 Mei masih tidak mampu menyedarkan Orang Melayu. Dalam melaksanakan agenda DAP, Melayu dalam parti Keadilan dan PAS sanggup melupakan dua peristiwa besar itu yang sepatutnya tidak berlaku jika DAP mempunyai semangat cintakan negara ini.

Tidak keterlaluan jika dikatakan ideologi komunis kini sudah menular dalam jiwa mereka yang berdemontrasi di jalanan Kuala Lumpur yang bertujuan supaya negara dilihat seolah-olah berada dalam keadaan tidak tenteram. Pihak berkuasa keselamatan perlu tegas dalam menghalang usaha dalang-dalang yang ditunjangi fahaman komunis. Tindakan tegas dengan menggunakan ISA dalam mengamankan negara adalah untuk membendung cetusan yang cuba dibawa penyokong parti-parti pembangkang yang tidak mempedulikan keselamatan masyarakat lain ketika berdemontrasi.

Imej buruk yang ditunjukkan pemimpin dan penyokong pihak pembangkang dalam tindak tanduk berdemontrasi mahukan ISA dimansuh perlu dijadikan sebagai kayu pengukur dan penilaian rakyat semua kaum di negara ini. Adakah kepimpinan seperti itu yang kita mahukan menerajui Malaysia? Kepada pemimpin berbangsa Melayu yang turut dalam demontrasi itu -sedarlah apa yang berlaku dalam peristiwa 15 hari PKM bermaharajalela - membunuh dan menyeksa rakyat tanpa mengira kaum. Perlukah sejarah itu diulangi kembali?

Comments

  1. salam..
    ana ase r..
    ISA kena gubal balik..
    tapi biar berasaskan Islam..
    Islam dah gariskan pasal pekara ni..
    knapa nak cari udg2 sekular ciptaan barat?
    yang dijadikan boneka freemason?
    berbalik pada al-Quran dan as-Sunnah..
    insya-Allah..selamat dunia akhirat

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts